RAMAINYA ORANG!

2 hari menelan keperitan menahan 'sedapnya perisa anggur' dari Gas Pemedih Mata anjing2 kerajaan malaysia. berjaya juga aku update blog ni. kalau nak rasa sedapnya perisa2 lain, sila ikut demonsrasi selepas ini!apalagi, pihak kerajaan memang akan menyalahkan pihak pembangkan yg memulakan huru-hara melumpuhkan seluruh Kuala Lumpur, sedangkan apa salahnya jika diberi kelulusan dan demonstrasi dibenarkan untuk diadakan seperti yang dibuat di negara2 barat. inilah demokrasi UMNO-BN!berita2 di tv semuanya menuding jari kepada pembangkang yang memulakan demo untuk menuntut keadilan dalam isu ISA. tv-tv tidak mempedulikan keperitan dan kesengsaraan yang dialami oleh keluarga mangsa2 ISA yang dipenjara tanpa boleh dibicarakan di mahkamah Malaysia. sedangkan tv-tv menayangkan kerugian yg dialami peniaga dlm demo kelmarin. apa agaknya perasaan mereka jika ahli keluarga mereka sendiri yang meringkuk di penjara tanpa ada sebab atau tanpa diberi peluang utk membela diri dengan seadilnya?




sebentar tadi pula, berita di tv mencadangkan agar satu perbincangan dilakukan utk kepentingan bersama sedangkan isu ISA ini telah berlarutan hampir 50 tahun lamanya! apa yang hendak dibincangkan lagi jika UMNO-BN terus membuta dan memekakkan telinga selama hampir 50 tahun itu...fikirkan kalau kita masih ada perasaan perikemanusiaan sesama bangsa!apalah sangat yang hendak dipertaruhkan dengan kerugian yang dialami kerajaan Malaysia yg sehingga kini dianggarkan bernilai 200juta hasil dr demo itu...bayangkan perasaan ahli keluarga mangsa2 ISA yang dipenjara sehingga ada yg mencecah 7 tahun lamanya!
negara tidak akan demokrasi jika UMNO-BN terus memerintah Malaysia. dan kenyataan pula dikeluarkan hari ini menyatakan bahawa kerajaan telah membincangkan isu ISA ini sesama mereka dan pembangkan tidak perlu bersusah-payah membuat demo utk menuntut keadilan dlm ISA...'itulah dikatakan sbg kenyataan yang seakan-akan bertiup jika ada angin yang bergoncang'. jika pembangkang tidak membuat demonstrasi, adakah kerajaan akan mengeluarkan kenyataan sedemikian???



Leave a Reply