BULAN!
Apa khabar bulan?
Lama kita tidak bersua....
bukan tiada ingatan..
bahkan selalu sahaja tumbuh…
lalu menyebut dan mengenang
yang jauh di sudut gelap kamar…

Kamu sihat bulan ?
lama tidak bertanya khabar..
bukan tak mahu tapi berhati-hati
kadang aku fikir kamu tak suka
kerana kamu kadang tidak membalas soalku
lalu ku teropong dari jauh
untuk lihat nyata kamu sihat..

Bagaimana hidup kamu bulan..?
lama kamu tidak bercerita..
tapi aku sampulkan doa kebahagiaan buat mu
Selalu!
Tiap kali selepas solat ku
tanda ukiran ingatan buat mu
yang hendak melihat kamu bersinar bahagia
kerana stitis bahagia mu, selaut bahagia ku jua



Kamu masih ingat aku bulan..?
WAIT!
.tak mengapa..
tak perlu kamu jawabnya
kerana memadai bagiku
kilauan terangmu…
..di kala kamu mengambang

Bulan,
Aku….Mmmmmm
Argh!!!.....huhhhhhhhh…..
OK…mmm bulan,
Aku…. rindu kamu bulan…..
YA! Aku rindu kamu….
Rindu…..sangat….


20/1/2012
10.00 PM
Batu Pahat



Leave a Reply