Ini Sejarah..
Sejarah Kita...
Kita tidak pernah berjumpa…
Kini…kita mangsa situasi hidup kita…
Kita ibarat berperang….




Aku bersedia…
Angkatan perang, siap!
Senjata, siap!
Kuda-kuda, siap!
Kereta kebal, siap!


Engkau bersedia…
Angkatan perang penuh api
Senjata penuh ketepatan
Tembok tinggi…
Kebal kubu engkau ….


Bila fajar tergelincir dari awan,
Aku bermula ….
“SERANG!!!!!!”
Bola api aku lempar!
Panahan beracun aku lancarkan!
Seorang demi seorang aku bunuh!
Darah berkeliaran…
Mayat bersepah ….




Tembok engkau, aku musnahkan..
Tembakan kereta perang satu demi satu …
Runtuh pertahanan engkau….
Anak-anak aku menyelinap masuk….
Engkau tertangkap…
Hahahahaha! Gembira aku rasa!
KITA MENANG!!!!!!!

Di hadapan aku,
Tertunduk malu engkau …
Bersujud di hadapan aku….

Tiba-tiba,
Saat kau palingkan wajahmu….
Mata kita saling mengunci….
Terdiam…
Terpaku…
Hati aku bersorak …

Rendah ego aku..
Aku berlutut…
“Sudi engkau menjadi permaisuriku?”
Engkau menangis….
Engkau mendakap aku….
Rupanya, engkau jodoh aku….
Demkianlah, tertutupnya kisah
Pahlawan Matahari dan Srikandi Bulan…
Bersatu dua buah Negara,
Mencipta sebuah Negara yang aman dan damai ….







Parit Raja
8.00 PM
27 November 2011



Leave a Reply